Αυξήσεις 33% στα εισιτήρια του ΟΣΕ από τον Αύγουστο

Από την 1η Αυγούστου τίθεται σε εφαρμογή η νέα τιμολογιακή πολιτική του ΟΣΕ, σύμφωνα με το αναθεωρημένο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ που παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών Ευριπίδης Στυλιανίδης.

Η αναπροσαρμογή των κομίστρων θα είναι σταδιακή. Από την 1η Αυγούστου, οι αυξήσεις θα είναι 33% στις κοινές αμαξοστοιχίες, 13% στις αμαξοστοιχίες Intercity και 7% στις Intercity Express.

Μικτή μορφή θα έχει η «μισθωτή εφεδρεία»

Μικτή μορφή, στην οποία θα συνδυάζεται ο εθελοντικός με τον υποχρεωτικό χαρακτήρα θα έχει το Πρόγραμμα Μισθωτής Εφεδρείας που θα προωθήσει για εργαζόμενους στον ΟΣΕ το υπουργείο Μεταφορών με κόστος που θα ξεπεράσει το 1 δις ευρώ, στο πλαίσιο του αναθεωρημένου προγράμματος εξυγίανσης του Οργανισμού.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο, ο αρμόδιος υπουργός κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης τα κριτήρια ένταξης στο πρόγραμμα θα είναι συνδυασμός ηλικίας και ετών προϋπηρεσίας, ενώ δικαίωμα ένταξης θα έχει το προσωπικό που πληροί τα κριτήρια την επόμενη πενταετία.

Υποχρεωτικά στο πρόγραμμα θα συμμετάσχουν περίπου 1.000 άτομα, δηλαδή:

-εργαζόμενοι με προϋπηρεσία 35 ετών και άνω ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας

-εργαζόμενοι ηλικίας 55 ετών και άνω ανεξαρτήτως ετών προϋπηρεσίας.

Εθελοντικά στο πρόγραμμα θα έχουν την δυνατότητα θα μπορούν να συμμετάσχουν:

-εργαζόμενοι ηλικίας 48 – 49 ετών με προϋπηρεσία 28 ετών και άνω.

-εργαζόμενοι ηλικίας 50 – 54 ετών ανεξαρτήτως ετών προϋπηρεσίας.

Με την ένταξή τους στο πρόγραμμα, οι εργαζόμενοι θα παίρνουν το 50% του εφάπαξ, ενώ με την έξοδο από αυτό και την συνταξιοδότησή τους θα εισπράττουν το υπόλοιπο 50%, καθώς και μπόνους για τα έτη συμμετοχής τους στο πρόγραμμα.

Αναδιάταξη δρομολογίων και τιμολογιακής πολιτικής

Από την 1η Αυγούστου θα ξεκινήσουν οι αλλαγές στην τιμολογιακή και δρομολογιακή πολιτική του ΟΣΕ που προβλέπουν αύξηση κατά 33% της τιμής των εισιτηρίων, καθώς και αλλαγές στα δρομολόγια με μειώσεις ζημιογόνων δρομολογίων και αύξηση των προσφερόμενων δρομολογίων όπου υπάρχει αυξημένη ζήτηση.

Σήμερα στο δίκτυο του ΟΣΕ μετακινούνται ετησίως 16,5 εκατομμύρια επιβάτες εκ των οποίων τα 8,5 εκατομμύρια επιβάτες στις προαστιακές γραμμές.

Τα έσοδα από τα εισιτήρια καλύπτουν μόνο το 38% του συνολικού κόστους των επιβατικών μεταφορών.

Συγκεκριμένα, θα υπάρξουν τρεις δόσεις αυξήσεων και η αναπροσαρμογή θα γίνει σταδιακά από τον ερχόμενο Αύγουστο, οπότε και θα αυξηθούν κατά:

-33% τα εισιτήρια για τις κοινές αμαξοστοιχίες

-13% τα εισιτήρια τις αμαξοστοιχίες Inter City

-κατά 7% τα εισιτήρια των αμαξοστοιχιών Inter City Expresss.

Με την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων υπολογίζεται ότι το 2011 θα αυξηθούν τα έσοδα κατά 39 εκατομμύρια ευρώ και τα συνολικά έσοδα των επιβατικών μεταφορών θα φτάσουν στα 108,29 εκατ. ευρώ, έναντι 69,29 εκατ. ευρώ που ήταν το 2008.

Από τις αλλαγές τις δρομολογιακής πολιτικής ως το 2011 αναμένεται να προκύψει όφελος 52,2 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα από 246 εκατομμύρια ευρώ που ήταν τα έξοδα των επιβατικών μεταφορών το 2008 να φτάσει στα 193,7 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά σε ΑΜΚ 350 εκατ. ευρώ, για την οποία το ΥΜΕ εκτιμά ότι θα είναι λειτουργικά κερδοφόρα το 2012.
Share on Google Plus

About kalimerisnikos

Author Details