Κώστας Αγοραστός: Κάνουμε πράξη το όραμα των Θεσσαλών
Δημοπρατείται το έργο «Ηλεκτροκίνηση, Σηματοδότηση-Τηλεδιοίκηση και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος -Καλαμπάκα», προϋπολογισμού 54.181.148,71 ευρώ.
«Βάλαμε στις «ράγες» την υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης του θεσσαλικού σιδηροδρόμου που αλλάζει το μεταφορικό τοπίο στη Θεσσαλία. Εντάξαμε στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας και δώσαμε την έγκριση δημοπράτησης του έργου ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και ETCS L1 της υφιστάμενης γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας και με στρατηγική συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ αισιοδοξούμε μέσα στο επόμενο διάστημα να δημοπρατηθεί και το ανάλογο έργο Λάρισας – Βόλου», τόνισε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, τονίζοντας "Κάνουμε πράξη το όραμα των Θεσσαλών".
Η διακήρυξη και τεύχη δημοπράτησης του ενταγμένου έργου στο Π.Ε.Π. Θεσσαλίας 2014-2020 έργου, υποβλήθηκαν σε τελική μορφή από την ΕΡΓΟΣΕ - Δικαιούχος και Φορέας υλοποίησης του έργου - στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Περιφέρειας Θεσσαλίας και μετά από έλεγχο δόθηκε η προβλεπόμενη στο ΕΣΠΑ «προέγκριση» προκειμένου πλέον να ξεκινήσει ο σχετικός διαγωνισμός.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ε.Ε. και εθνικούς πόρους.
Αφορά στην εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS (European Train Control System) της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας μήκους 80 χλμ. Το τμήμα γραμμής αρχίζει στην Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 303+100 με μέτρηση Πειραιάς - Πλατύ (Χ.Θ. 0+000,00 με μέτρηση Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα) και τελειώνει στην Χ.Θ. 80+441,00, στο πέρας του Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Καλαμπάκας.
Συγκεκριμένα στο έργο περιλαμβάνεται:
Ειδικότερα: η εγκατάσταση των υπόψη συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS θα έχει ως αποτέλεσμα:
Δημοπρατείται το έργο «Ηλεκτροκίνηση, Σηματοδότηση-Τηλεδιοίκηση και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος -Καλαμπάκα», προϋπολογισμού 54.181.148,71 ευρώ.
«Βάλαμε στις «ράγες» την υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης του θεσσαλικού σιδηροδρόμου που αλλάζει το μεταφορικό τοπίο στη Θεσσαλία. Εντάξαμε στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας και δώσαμε την έγκριση δημοπράτησης του έργου ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και ETCS L1 της υφιστάμενης γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας και με στρατηγική συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ αισιοδοξούμε μέσα στο επόμενο διάστημα να δημοπρατηθεί και το ανάλογο έργο Λάρισας – Βόλου», τόνισε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, τονίζοντας "Κάνουμε πράξη το όραμα των Θεσσαλών".
Η διακήρυξη και τεύχη δημοπράτησης του ενταγμένου έργου στο Π.Ε.Π. Θεσσαλίας 2014-2020 έργου, υποβλήθηκαν σε τελική μορφή από την ΕΡΓΟΣΕ - Δικαιούχος και Φορέας υλοποίησης του έργου - στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Περιφέρειας Θεσσαλίας και μετά από έλεγχο δόθηκε η προβλεπόμενη στο ΕΣΠΑ «προέγκριση» προκειμένου πλέον να ξεκινήσει ο σχετικός διαγωνισμός.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ε.Ε. και εθνικούς πόρους.
Αφορά στην εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS (European Train Control System) της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας μήκους 80 χλμ. Το τμήμα γραμμής αρχίζει στην Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 303+100 με μέτρηση Πειραιάς - Πλατύ (Χ.Θ. 0+000,00 με μέτρηση Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα) και τελειώνει στην Χ.Θ. 80+441,00, στο πέρας του Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Καλαμπάκας.
Συγκεκριμένα στο έργο περιλαμβάνεται:
- Η κατασκευή των απαραιτήτων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων.
- Η κατασκευή του ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Λάρισας για την σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής από τη Χ.Θ. 303+100 με μέτρηση Πειραιάς - Πλατύ (0+000,00 με μέτρηση Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα), έως την Χ.Θ. 80+441 στο πέρας του Σ.Σ. Καλαμπάκας, καθώς και η εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS.
- Η κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με ένα υποσταθμό τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και πλήρως αντισταθμισμένη εναέρια γραμμή επαφής 25 kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης.
- Η κατασκευή μιας παρακαμπτηρίου στον Σ.Σ. Σοφάδων με τις απαραίτητες σιδηροδρομικές εργασίες υποδομής και επιδομής και μια νέα αποβάθρα.
- Η κατασκευή 4 νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδης Διάβασης (ΑΣΙΔ) και αναβάθμιση 6 υφιστάμενων ΑΣΙΔ για λόγους διασύνδεσης με το σύστημα σηματοδότησης.
- Η σύνδεση του Υποσταθμού (Υ/Σ) Τρικάλων με το δίκτυο της ΔΕΗ.
- Οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις για την κατασκευή του Υ/Σ Τρικάλων και των πυλώνων της γραμμής μεταφοράς της ΔΕΗ.
- Οι μετατοπίσεις/υπερυψώσεις των δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) για τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης.
Ειδικότερα: η εγκατάσταση των υπόψη συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS θα έχει ως αποτέλεσμα:
- τη δυνατότητα σε συρμούς, εξοπλισμένους με σύστημα ETCS on board, προερχομένους ακόμα και από άλλα κράτη, να εισέρχονται στο εν λόγω τμήμα γραμμής, με πλήρη συμβατότητα, επιτήρηση και ασφάλεια,
- την ικανοποίηση των απαιτήσεων διαλειτουργικότητας και τη λειτουργία της γραμμής ως τμήμα των Διευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων,
- την πλήρη σηματοτεχνική κάλυψη της κυκλοφορίας των συρμών,
- τη διασύνδεση με το υφιστάμενο σύστημα σηματοδότησης του Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου,
- την πλήρη σηματοτεχνική κάλυψη κατά την είσοδο / έξοδο των συρμών στο Σιδηροδρομικό Άξονα ΠΑΘΕ,
- την τηλεδιοίκηση του τμήματος Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της Λάρισας,
- τη διευκόλυνση της συντήρησης και άρσης βλαβών, με υπερσύγχρονα συστήματα καταγραφής συμβάντων και σφαλμάτων
- την ένταξη των υφιστάμενων ΑΣΙΔ εντός των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας, στο σύστημα σηματοδότησης.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου