Τι κι αν πριν μερικά χρόνια φάνταζε άπιαστο όνειρο, τι κι αν η κατασκευή
πίστας FORMULA 1 στον Δομοκό εν μέσω οικονομικής κρίσης έμοιαζε με
σενάριο επιστημονικής φαντασίας, εντούτοις μάλλον είμαστε πιο κοντά από ποτέ
στην υλοποίηση μιας τεράστιας ιδιωτικής επένδυσης , με ότι αυτό συνεπάγεται για
την τοπική και ευρύτερη κοινωνία του Δομοκού!
Πολλοί θα σπεύσουν να πουν, μα καλά εδώ δεν έχουμε να φάμε...
πίστες ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 ονειρευόμαστε;
Εμείς θα πούμε ότι εφόσον πρόκειται για ιδιωτική επένδυση (ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙ ΚΡΑΤΙΚΟ-ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ) που θα φέρει ''ξένο χρήμα'', θέσεις εργασίας, μεγαλύτερη προβολή και πλήθος επισκεπτών-καταναλωτών στον Δομοκό, μακάρι να ξεκινούσε και αύριο!
Άλλωστε αυτό δε σημαίνει ανάπτυξη που όλοι επιζητούμε; Εισροή ξένων επενδύσεων επ' ωφελεία των τοπικών κοινωνιών και της χώρας εντέλει;
Εμείς θα πούμε ότι εφόσον πρόκειται για ιδιωτική επένδυση (ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙ ΚΡΑΤΙΚΟ-ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ) που θα φέρει ''ξένο χρήμα'', θέσεις εργασίας, μεγαλύτερη προβολή και πλήθος επισκεπτών-καταναλωτών στον Δομοκό, μακάρι να ξεκινούσε και αύριο!
Άλλωστε αυτό δε σημαίνει ανάπτυξη που όλοι επιζητούμε; Εισροή ξένων επενδύσεων επ' ωφελεία των τοπικών κοινωνιών και της χώρας εντέλει;
Η ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ
Αρκετές φορές τα τελευταία τουλάχιστον 30 χρόνια έχουν γίνει
προσπάθειες για την κατασκευή πίστας ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 στην Ελλάδα, που τελικά για
διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης, δυστυχώς δεν τελεσφόρησαν.
Τα τελευταία 3-4 χρόνια έχει αναπτυχθεί μια πρωτοβουλία από ανθρώπους που αγαπούν το μηχανοκίνητο αθλητισμό, με σκοπό την υλοποίηση της πίστας, αυτή τη φορά στο Δομοκό!
ΑΧΙΛΛΕΙΑ ΠΙΣΤΑ
Τα τελευταία 3-4 χρόνια έχει αναπτυχθεί μια πρωτοβουλία από ανθρώπους που αγαπούν το μηχανοκίνητο αθλητισμό, με σκοπό την υλοποίηση της πίστας, αυτή τη φορά στο Δομοκό!
ΑΧΙΛΛΕΙΑ ΠΙΣΤΑ
Η πίστα δε θα μπορούσε παρά να αφιερωθεί στο μεγάλο Έλληνα πολεμιστή και
στρατηγό Αχιλλέα, ο οποίος αποτέλεσε τον κυριότερο συντελεστή της αποφασιστικής
νίκης των Ελλήνων εναντίον των Τρώων στον περίφημο Τρωικό πόλεμο
ΤΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
Ήδη έχει εκδηλωθεί ιδιαίτερα σημαντικό διεθνές επιχειρηματικό
ενδιαφέρον (με Κίνα και Ρωσία να πρωταγωνιστούν) για τη
συγκεκριμένη επένδυση, μιας και θεωρείται ''θησαυροφυλάκιο'' τόσο λόγω της
συσχέτισης με τη FORMULA 1, όσο και λόγω της στρατηγικής σημασίας της περιοχής
που έχει επιλεχθεί (ουσιαστικά στο κέντρο της Ελλάδος).
ΤΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Το επιτελείο του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά φέρεται όχι απλά να συμφωνεί,
αλλά να υπερθεματίζει σχετικά με τη συγκεκριμένη επένδυση. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι βασικός
στόχος της Κυβέρνησης είναι η ανάπτυξη και η εξωστρέφεια που στην πράξη
αποδεικνύονται όχι μέσω αριθμών, αλλά κυρίως μέσω επενδύσεων στην πραγματική
οικονομία... Και στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για ακριβώς αυτό το πράγμα.
ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΔΟΜΟΚΟΥ ΚΑΙ ΛΑΜΙΑΣ
Υπέρμαχοι και οι δυο νυν Δήμαρχοι κ Σύρος και κ Κοτρωνιάς, καθώς τα οφέλη
που θα προκύψουν από μια τέτοια επένδυση για την ευρύτερη περιοχή είναι εύκολα
αντιληπτά!
Μάλιστα έχουν εκφράσει και εγγράφως-εμπράκτως αυτή τους τη στήριξη με σχετικές επιστολές και όχι μόνο.
ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΕ ΔΗΜΟΤΕΣ ΔΟΜΟΚΟΥ ΚΑΙ ΛΑΜΙΑΣ
Μάλιστα έχουν εκφράσει και εγγράφως-εμπράκτως αυτή τους τη στήριξη με σχετικές επιστολές και όχι μόνο.
ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΕ ΔΗΜΟΤΕΣ ΔΟΜΟΚΟΥ ΚΑΙ ΛΑΜΙΑΣ
Σα βασικό όρο, έχουν θέσει οι δυο Δήμαρχοι, το συντριπτικό ποσοστό των
εργαζομένων τόσο κατά τη διάρκεια του έργου όσο και κατά τη μετέπειτα
λειτουργία του, να προέρχεται από δημότες και κατοίκους των ΔήμωνΔομοκού και
Λαμίας... με το Δήμο Δομοκού βέβαια να έχει τον πρώτο λόγο λόγω
''εντοπιότητας'', μιας και τα φυσικά σύνορα του έργου βρίσκονται εξολοκλήρου στο
Δομοκό
ΤΑ ΜΕΓΕΘΗ
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το κόστος κατασκευής του σχεδίου αναμένεται να αγγίξει τα 700.000.000 ευρώ ενώ η επένδυση συνολικά θα ξεπεράσει τα 800.000.000 ευρώ!
Με χρηματοδότηση προερχόμενη από ιδιωτικές επενδύσεις και ευρωπαϊκά αναπτυξιακά κονδύλια!
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το κόστος κατασκευής του σχεδίου αναμένεται να αγγίξει τα 700.000.000 ευρώ ενώ η επένδυση συνολικά θα ξεπεράσει τα 800.000.000 ευρώ!
Με χρηματοδότηση προερχόμενη από ιδιωτικές επενδύσεις και ευρωπαϊκά αναπτυξιακά κονδύλια!
Το ποσοστό των απασχολούμενων που θα προέρχονται από τους δυο Δήμους, θα
αγγίξει ή και θα ξεπεράσει το 70%.
Εάν αναλογιστούμε ότι κατά την κατασκευή του έργου θα απαιτηθούν ούτε λίγο ούτε πολύ 9.000 θέσεις εργασίας ενώ κατά τη λειτουργία περίπου 4.500 θέσειςεργασίας (κατά τη διάρκεια των αγώνων και για διάστημα 45 ημερών θα απασχολούνται επιπλέον 2.500 άτομα), αντιλαμβανόμαστε ότι η συμβολή της επένδυσης στο σημαντικό πρόβλημα ανεργίας που μαστίζει την περιοχή θα είναι κάτι παραπάνω από σημαντική.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι οι θεατές που θα παρακολουθούν τον αγώνα μέσα από την πίστα αναμένεται να ξεπερνούν κατά τι τους 120.000!... ενώ εκείνοι που θα παρακολουθούν τον αγώνα μέσω τηλεόρασης σε όλο τον κόσμο κυμαίνονται από 300 εκ.-1,5 δις!
Με ότι αυτό συνεπάγεται για την προβολή του Δομοκού και της Ελλάδας!
Ο ΙΣΧΥΡΟΣ ΑΝΔΡΑΣ ΤΗΣ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 ΜΠΑΡΙ ΕΓΚΛΕΣΤΟΝ
Εάν αναλογιστούμε ότι κατά την κατασκευή του έργου θα απαιτηθούν ούτε λίγο ούτε πολύ 9.000 θέσεις εργασίας ενώ κατά τη λειτουργία περίπου 4.500 θέσειςεργασίας (κατά τη διάρκεια των αγώνων και για διάστημα 45 ημερών θα απασχολούνται επιπλέον 2.500 άτομα), αντιλαμβανόμαστε ότι η συμβολή της επένδυσης στο σημαντικό πρόβλημα ανεργίας που μαστίζει την περιοχή θα είναι κάτι παραπάνω από σημαντική.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι οι θεατές που θα παρακολουθούν τον αγώνα μέσα από την πίστα αναμένεται να ξεπερνούν κατά τι τους 120.000!... ενώ εκείνοι που θα παρακολουθούν τον αγώνα μέσω τηλεόρασης σε όλο τον κόσμο κυμαίνονται από 300 εκ.-1,5 δις!
Με ότι αυτό συνεπάγεται για την προβολή του Δομοκού και της Ελλάδας!
Ο ΙΣΧΥΡΟΣ ΑΝΔΡΑΣ ΤΗΣ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 ΜΠΑΡΙ ΕΓΚΛΕΣΤΟΝ
Τον τελευταίο λόγο έχει ο ισχυρός άνδρας της ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1, ο οποίος φέρεται να
είναι έτοιμος να πει το πολυπόθητο ΝΑΙ στην Ελλάδα!
Άλλωστε τόσο από συμβολικής απόψεως όσο και από ουσιαστικής, η Ελλάδα αποτελεί έναν ''επίγειο'' παράδεισο τόσο για τους αθλητές της ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 όσο και για τους επισκέπτες-θεατές!
Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 αποτελεί μια από τις πιο ''βαριές βιομηχανίες'' θεάματος και δεν είναι τυχαία η ανάπτυξη που επιτεύχθηκε σε όσες πόλεις κατασκευάστηκε μια πίστα αγώνων.
Άλλωστε τόσο από συμβολικής απόψεως όσο και από ουσιαστικής, η Ελλάδα αποτελεί έναν ''επίγειο'' παράδεισο τόσο για τους αθλητές της ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 όσο και για τους επισκέπτες-θεατές!
Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 αποτελεί μια από τις πιο ''βαριές βιομηχανίες'' θεάματος και δεν είναι τυχαία η ανάπτυξη που επιτεύχθηκε σε όσες πόλεις κατασκευάστηκε μια πίστα αγώνων.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου