Ξεκίνησαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας οι πρώτες εφαρμογές του Εκπαιδευτικού Προγράμματος «Με μια σφραγίδα μαγική, ταξίδι στη Νεολιθική Εποχή».
Τα παιδιά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν τη χαρά να ταξιδέψουν νοητά πίσω στο χρόνο, στη Νεολιθική Εποχή. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να ακούσουν την ιστορία δύο φίλων, της Αρνης και του Ιταμου που τα φιλοξενούν για λίγο στην καλύβα τους και διηγούνται όλα όσα θα ήθελαν να μάθουν για τη ζωή τους.
Κατόπιν έχοντας πάρει το εισιτήριο, που είναι το σφράγισμα με ένα ομοίωμα σφραγίδας από την Αγιοπηγή, οδηγούνται στην έκθεση του Αρχαιολογικού Μουσείου και βλέπουν από κοντά το Νεολιθικό χωριό, την καλύβα, τον φούρνο, τα αγγεία, τα λίθινα και οστέινα εργαλεία, τις σφραγίδες και τα κοσμήματα που ήρθαν στο φως από τις ανασκαφικές δραστηριότητες της ΛΔ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων στην περιοχή της Καρδίτσας.
Το ταξίδι ολοκληρώνεται δημιουργικά και ευχάριστα με δραστηριότητες όπως ζωγραφική, κεραμική, θεατρικό παιχνίδι και άλλα.
Οι στόχοι του Εκπαιδευτικού Προγράμματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές την οργάνωση της καθημερινής ζωής και των δραστηριοτήτων των κατοίκων ενός νεολιθικού χωριού, να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα του πολιτισμού αυτού εντοπίζονται και ανασκάπτονται από τους αρχαιολόγους, συντηρούνται και εκθέτονται στο μουσείο, να συνδέσουν το παρελθόν με το παρόν μέσα από τις προσωπικές τους εμπειρίες που σχετίζονται με το χώρο και τα αντικείμενα, να συμμετέχουν ενεργά καλλιεργώντας ομαδικότητα, ερευνητική διάθεση και κριτική ικανότητα, εκφράζοντας ταυτόχρονα τις προσωπικές τους απόψεις και να εκφραστούν δημιουργικά μεταφέροντας την εμπειρία του εκπαιδευτικού προγράμματος στα εργαστήρια ζωγραφικής και κεραμικής, καθώς και μέσω του θεατρικού παιχνιδιού.
Η χρονική διάρκεια του κάθε προγράμματος είναι 1,5 με 2 ώρες. Διοργανώνονται δυο προγράμματα την εβδομάδα, την Τρίτη και την Παρασκευή, από τις 9 π.μ. έως τις 11 π.μ. τον Απρίλιο και τον Μάϊο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς και από τον Οκτώβριο έως και το Μάϊο από την επόμενη σχολική χρονιά.
Η προσπάθεια αυτή είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας και σωστής συνεργασίας ανθρώπων διαφορετικών ειδικοτήτων, εκπαιδευτικών και αρχαιολόγων που τους ένωσε ένας κοινός στόχος η εκπαίδευση των παιδιών μέσα από έναν άλλο χώρο εναλλακτικής μάθησης, το Μουσείο.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου