Γιορτές με νέο αυτοκινητόδρομο στη Θεσσαλία

Με τη σημερινή παράδοση στην κυκλοφορία του μεσαίου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας - Ε65 από την Ξυνιάδα (31,8 χλμ.) έως και τα Τρίκαλα (111,4 χλμ.), καλό είναι να κάνουμε μια μικρή αναδρομή στο σύνολο του αυτοκινητοδρόμου των 192 χλμ., από τη Λαμία έως και την Εγνατία, που όταν ολοκληρωθεί σε 3-4 χρόνια από τώρα, η διαδρομή θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα.

Σήμερα παραδόθηκαν περίπου 80 χλμ. και τα οχήματα κυκλοφορούν από το πρωί, ωστόσο επειδή έχει πολύ χιόνι κοντά στην Λαμία, καλό είναι όσοι θέλουν να ταξιδέψουν να ενημερωθούν (στο 1075 ή στο 801 700 7000) για τις εκεί συνθήκες και εάν ταξιδέψουν να έχουν μαζί τους οπωσδήποτε αλυσίδες. Πλέον, οι διαδρομές προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα θα γίνονται με ασφάλεια, ενώ χρονικά η απόσταση μειώνεται κατά 30 και άνω λεπτά, με τις στροφές του Δομοκού να αποτελούν ανάμνηση.
Οι οδηγοί που έρχονται από νότο, θα συναντούν στο 24 χλμ. του υφιστάμενου άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, νέο κυκλικό κόμβο (round about) που θα τους οδηγεί εντός του αυτοκινητοδρόμου, ενώ η είσοδος από βορρά θα πραγματοποιείται από αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που συνδέεται με τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης - Τρικάλων στο 56 χλμ.

Η ιστορία του έργου

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Ε65 υπογράφηκε με σύμβαση παραχώρησης στις 30 Μαρτίου του 2008 και τα έργα κατασκευής ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2009, ταυτόχρονα σε διάφορα σημεία κατά μήκος των περίπου 190 χλμ. Ο αυτοκινητόδρομος χωρίστηκε σε τρία τμήματα, νότιο, μεσαίο και βόρειο και περιέπεσε, όπως και τα έργα των υπόλοιπων αυτοκινητοδρόμων, στη δίνη της κρίσης, με αποτέλεσμα τα έργα να περιέλθουν σε τέλμα για σχεδόν δύο χρόνια.
Με την επανεκκίνηση των έργων το 2014, για τον Ε65 έπρεπε να απορροφηθούν χρήματα από το Ελληνικό Δημόσιο και την ΕΕ σε διάστημα δύο ετών και αυτά τα χρήματα δεν έφθαναν για όλο τον αυτοκινητόδρομο. Ετσι, αποφασίστηκε να προχωρήσει το μεσαίο τμήμα, από Ξυνιάδα μέχρι Τρίκαλα, μήκους περίπου 80 χλμ. Το τμήμα αυτό ήταν έτοιμο από μήνες, αλλά απέμεναν λίγα μέτρα απαλλοτρίωσης στη σύνδεση στην Ξυνιάδα και αυτό καθυστέρησε τα έργα, τα οποία ολοκληρώθηκαν αυτήν την εβδομάδα και αμέσως δόθηκε σε λειτουργία.

Μεσαίο τμήμα

Τα περίπου 80 χλμ. έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ. Περιλαμβάνει Ανισόπεδους Κόμβους: Ξυνιάδας, Ανάβρας, Σοφάδων, Καρδίτσας, Προαστίου και Τρικάλων και Ημικόμβους: Σμοκόβου και Λόγγου. Διαθέτει δυο δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 1 χλμ., 13 γέφυρες με σημαντικότερη τη γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ., 17 άνω και 22 κάτω διαβάσεις.

Διόδια

Μετά τις 10 Ιανουαρίου θα λειτουργήσουν δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων, σε Σοφάδες (3 ευρώ για τα ΙΧ η διέλευση) και σε Τρίκαλα (1,95 ευρώ για ΙΧ), ενώ στο πρώτο εξάμηνο θα λειτουργήσει και ο μοναδικός σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (εστίαση και πρατήριο καυσίμων).

Νότιο τμήμα

Το τμήμα από την Λαμία (κοντά στην Ανθίλη, δίπλα στη γέφυρα του τρένου) μέχρι την Ξυνιάδα (32,2 χλμ.), κατασκευαστικά βρίσκεται στο 55% και στα πρώτα 14 χλμ. έχουν τελειώσει οι απαλλοτριώσεις. Τα 319 εκατ. ευρώ που απαιτούνται εξασφαλίστηκαν από το ΕΣΠΑ (2104-2020) και στις αρχές του 2018 θα εκκινήσουν τα έργα ολοκλήρωσης με ορίζοντα παράδοσης σε 3 χρόνια. Πάντως, θα παραδίδονται νωρίτερα στην κυκλοφορία τμήματα που θα είναι έτοιμα. Στο νότιο τμήμα θα υπάρξει και σταθμός διοδίων στο 16 χλμ. από την Λαμία, μία σήραγγα και δύο ανισόπεδοι κόμβοι σε Λαμία και Καρπενήσι.

Βόρειο τμήμα

Το τμήμα αυτό, από Τρίκαλα μέχρι Εγνατία Οδό (78 χλμ.), που κατασκευαστικά είναι στο 40%, θα αργήσει κάπως περισσότερο. Μάλιστα, η πρόοδος κατασκευής σημειώθηκε το διάστημα 2009 – 2011, 6 ολόκληρα χρόνια πριν! Σύμφωνα με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση του έργου έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται να υπογραφεί σύμβαση, με στόχο να ξεκινήσουν τα έργα ίσως εντός του 2018.
Και αυτό το τμήμα έχει ορίζοντα παράδοσης τα 3 χρόνια, θα περιλαμβάνει και μια σήραγγα 400 μέτρων και έναν σταθμό διοδίων, στο Αφιόφυλλο. Αξίζει να σημειωθεί ότι με την τελική χάραξη, διότι απορρίφθηκε η αρχική που περνούσε από το οικοσύστημα της Βάγια Κάλντα και που δύσκολα θα προχωρούσε λόγω προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η σύνδεση με την Εγνατία θα γίνει δυτικά των Γρεβενών, στο Κηπουρειό.
PHGH  http://news247.gr/eidiseis/koinonia/giortes-me-neo-aytokinhtodromo-sth-thessalia.5000125.html
Share on Google Plus

About kalimerisnikos

Author Details