Κάμπος – Οροπέδιο – Βουνό …Πολιτιστικές Δράσεις στο Δομοκό: Ετήσιος Απολογισμός

Κάμπος – Οροπέδιο – Βουνό …Πολιτιστικές Δράσεις στο Δομοκό: Ετήσιος Απολογισμός

«ΚΑΜΠΟΣ – ΟΡΟΠΕΔΙΟ – ΒΟΥΝΟ», στο Δομοκό!!!
Εδώ και πολλά χρόνια στον τόπο μας, στη γη που γεννήθηκε ο Γενάρχης μας ο Έλληνας τίποτα δεν συμβαίνει, όσο αφορά τα πολιτιστικά, αν δεν βρεθεί κάποιος ή κάποιοι να το κάνουν να συμβεί. Μια επίσκεψη στα χωριά της επαρχίας μας αρκεί για να διαπιστώσουμε ότι διαθέτουν αξιόλογους πολιτιστικούς χώρους που αργοπεθαίνουν.
Τρανή απόδειξη ότι ο επαρχιωτισμός μας σε επίπεδο κουλτούρας είναι εμφανής. Ο Γιάννης Τράντας δεν έχει ούτε ένα χρόνο στο τιμόνι του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Δομοκού και οι «Δράσεις» του οργανισμού το καλοκαίρι που πέρασε έκαναν ιδιαίτερη αίσθηση. Προσωπικά είχα την τύχη να παρακολουθήσω δύο απ τις πολλές εκδηλώσεις . Μία στο Κάστρο Δομοκού με τον Πέτρο Δουρδουμπάκη και την Αρετή Κετιμέ και μια στο Νέο Μοναστήρι στην Προέρνα με τον Γιάννη Σπανό.
Ήταν εκδηλώσεις για μη θνητούς!!! Αλλά και όσοι θνητοί παρευρέθησαν , ανάμεσά τους κι εγώ, πήρανε «σύμβολα»! Εκείνα τα σύμβολα που περνάνε ανέγγιχτα μέσα από γενιές και γενιές για να φθάσουν κάποτε εκεί που πραγματικά ανήκουν: στις ψυχές τω ανθρώπων!!!
Συνάντησα τον κ. πρόεδρο του πολιτιστικού και αθλητικού οργανισμού Γιάννη Τράντα στο Δημαρχείο Δομοκού. Η πρώτη κουβέντα που του είπα ήταν τα συγχαρητήριά μου για τα πολλά εκπληκτικά πρωτοποριακά και ποιοτικά Δρώμενα που μας έδωσε το καλοκαίρι που πέρασε. Ο Γιάννης είναι ένας καλλιτέχνης –Σκηνοθέτης-ηθοποιός-μουσουργός- που ξεχωρίζει όχι μόνο για το πηγαίο ταλέντο του αλλά και για την αυθεντική του σχέση με τα «υλικά» του και το κοινωνικό του περιβάλλον.

Δείτε λοιπόν την αναλυτική παρουσίαση των δράσεων του ΑΠΟΔΗΔΟ την χρονιά που φεύγει: 

Κείμενο: Δημήτρης Ζάχος – Επιμέλεια: Δημήτρης Καρέλης 


















Share on Google Plus

About kalimerisnikos

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ!
Να τι σημαίνει θράσος «των» ορισμένων:

Να επιδίδονται σε «κρίσεις μεγαλείου» και να ασελγούν με ύφος βαρύγδουπο κατά του κοινού νου.

Να ρητορεύουν ασυστόλως πατώντας στα «ερείπια» ενός δήμου εμφανιζόμενοι απο πάνω και «εξουθενωμένοι» για το «πατριωτικό» τους επίτευγμα.

Και όλα αυτά γιατί;
Για μια αυλή με τους γελωτοποιούς που τρωγοπίνουν στο τσάμπα απο χωριό σε χωριό.
πάντα υπάρχουν ρόλοι για αθύρματα.

Το φίδι τρώει την ουρά του, αχόρταγο για εξουσία.
Αρνείται να πεθάνει αξιοπρεπώς και κυκλοφορεί ζέχνοντας απο τη σήψη του.

Το τέλος στεφανώνει το έργο. Το έργο τέλειωσε όμως κανείς δεν θα στείλει στεφάνι. Θέλουν ακόμη και οι ίδιοι να ξεχαστούν όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Οι μέρες είναι πονηρές και πρέπει να έχουμε το νου μας, διότι ουδείς γνωρίζει πότε μπορεί-ανά πάσα στιγμή-να του έρθει κεραμίδα(με τη διαδικασία του κατεπείγοντως-απευθείας ανάθεση)στο κεφάλι.

ΡΕΠΟΡΤΕΡ είπε...

Όταν ο «πολιτισμός» τρέχει από τα… πατζάκια μας

Γεμάτη είναι η χώρα και ο μικρός μας τόπος με «πολιτιστικά σωματεία». Κάθε χωριό που «σέβεται» τον εαυτό του οφείλει να δημιουργήσει και ένα «πολιτιστικό σωματείο»! Έτσι λοιπόν επειδή είναι αβυσσαλέες οι πολιτιστικές διαφορές μεταξύ των χωριων, κάθε χωριό φτιάχνει το δικό του «πολιτιστικό σωματείο»! Σιγά, καλύτεροι είναι οι δίπλα που παίρνουν και επιχορήγηση από το Πνευματικό κέντρο;
Κάπως έτσι ορμώμενοι οι κατά τόπους παράγοντες, που ονομάζονται αυθαίρετα «πολιτιστικοί», φτιάχνουν ένα σύλλογο. Απλά πράγματα, ένα καταστατικό και μια σφραγίδα του Πρωτοδικείου χρειάζεται!Είπαμε δεν χρειάζονται προαπαιτούμενα. Ο καθένας στη χώρα μας ορίζει τον πολιτισμό και την παράδοση, όπως του καπνίσει. Σε ποιον εξάλλου έχει να λογοδοτήσει;
Δημιουργούνται αυτομάτως νέες αξιοζήλευτες θέσεις αρχής και εξουσίας στο χωριό: πρόεδρος, αντιπρόεδρος, ταμίας κ.λ.π. του σωματείου. Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν υπάρχουν ούτε γνώσεις αλλά ούτε ενδιαφέρον για τον πολιτισμό και την παράδοση από κανέναν από τους αποτελούντες αυτούς τους συλλόγους.
Πρώτο μέλημα ενός σωματείου που «σέβεται» την παράδοση είναι η δημιουργία ενός χορευτικού τμήματος! Εκεί αρχίζουν και τελειώνουν οι φιλοδοξίες του.
Τίγκα στην παράδοση!
Θα αδικούσαμε κάποια σωματεία αν μέναμε μονό στις χορευτικές τους επιδόσεις. Α, όχι, το σωστό να λέγεται. Κάνουν ένα σωρό πράγματα ακόμα,… τα εξής τρία κατά περίπτωση.
Μια εκδρομή ……
Μια συμμετοχή στο αποκριάτικο καρναβάλι είναι επίσης μια σοβαρή υποχρέωση για κάποια σωματεία! Σιγά τώρα μη καθίσουν να ψάξουν για παράδοση, σιγά μην φέρουν στο τραπέζι καινοτόμες ιδέες. Τριάντα – σαράντα στολές αρκετό αλκοόλ και το κέφι είναι αμείωτο.
Τίγκα στον πολιτισμό!
Εκεί που κάποια σωματεία δίνουν ρέστα, είναι στην διοργάνωση του πανηγυριού του χωριού. Δεν έχει σημασία που κάποιοι ηλικιωμένοι που έχουν άλλες μνήμες και εικόνες, αναγουλιάζουν με αυτά τα πανηγύρια, που είναι για…. τα πανηγύρια. Το σωματείο πάντως κάνει το χρέος του!
Σουβλάκι, πλαστική καρέκλα, πλαστικό τραπέζι, πιάτο και ποτήρι, μπύρα από τενεκεδένιο κουτί, το κλαρίνο στη διαπασών και η ημίγυμνη νεαρά να λικνίζεται σε ντίσκο – τσιφτετέλι ρυθμούς!
Τίγκα στον πολιτισμό και στην παράδοση!
Κάποιοι άκρως φιλόδοξοι πρόεδροι σωματείων, χωριών των 50 κατοίκων, προχωρούν ακόμα παραπέρα. Γιατί όχι και η δημιουργία ενός μουσείου; Κάποιο κτίριο θα βρεθεί, πέντε – έξι κεντήματα θα φέρει από τα σπίτια του ο κόσμος. Μια σαΐτα αργαλειού, ένα αλέτρι όλο και κάπου θα βρεθούν! Κάπως έτσι στήνεται και το «μουσείο»!
Τίγκα στην παράδοση!

Από αυτή τη στιγμή και μετά το κάθε «πολιτιστικό σωματείο» πρέπει υποχρεωτικά να πετάξει τον μανδύα του «πολιτισμού» ή ό,τι τουλάχιστον έχει απομείνει. Χρειάζονται χρήματα για στολές, για εκδηλώσεις, για συντήρηση των «μουσείων»…
Από τώρα και στο εξής αρχίζει το αλισβερίσι με την εκάστοτε εξουσία για την εξεύρεση χρημάτων. Γιατί αυτοί και όχι εμείς;
Στο χορό μπαίνουν Δήμαρχοι, βουλευτές, κομματάρχες, παράγοντες… Πουλάνε εκδούλευση ενισχύοντας τάχα μου τον «πολιτισμό», όχι χωρίς αντάλλαγμα βέβαια.
Ο Μητσοτάκης στη εποχή του, είχε βαφτίσει την μισή Κρήτη για να εδραιώσει την εξουσία του.
Σήμερα οι αχυράνθρωποι της εξουσίας επιβιώνουν λόγω των χιλιάδων σωματείων παντός είδους και σκοπού, που έχουν κατακλύσει την επικράτεια.

Ανώνυμος είπε...

ΑΠΟΔΗΔΟ «τα κίνητρά τους είναι ιστορικά» ότι κάνουν το κάνουν διότι αναμετρούνται με την ιστορία!

Ναι χρυσοί μου του ΑΠΟΔΗΔΟ! Εσείς, φυτέψατε την Ελιά και όχι η Αθηνά όταν την προέκριναν απο το κοσμοσείστη Ποσειδώνα οι Αθηναίοι, εσείς φυτέψατε στον ιερό βράχο το αμάραντο δέντρο, εσείς πρώτοι και Αποδηδιστές θα έπρεπε να λέγονται οι Αθηναίοι!

ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ είπε...

Θα το πάρω σαν αφορμή για να σχολιάσω όλη αυτή την υπερβολή που βλέπω στον τόπο μου κάθε καλοκαίρι, όπου χρόνο με τον χρόνο πληθαίνουν οι ανούσιες «πολιτιστικές» εκδηλώσεις και τα πανηγύρια.
Σε καμία όμως περίπτωση δεν δέχομαι να ταυτίζεται η παράδοση με τον πολιτισμό, αφού δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα μικρό- ελάχιστο κομμάτι του.

Πολιτισμός είναι η επιστήμη, η ιστοριογραφία, η καλλιτεχνική δημιουργία, η φιλομάθεια, η αναζήτηση, η φιλοσοφία , η αγωνιά για το παρών και το μέλλον και όχι η μονομανής ενασχόληση με το παρελθόν.
Καλά λοιπόν τα απανταχού κλαρινα –βιολια και οι αργαλειοί, αλλά ο κόσμος ζει , μεγαλώνει, προοδεύει. Οι νέα εποχή είναι γεμάτη προκλήσεις που δεν αντιμετωπίζονται με την επίμονη, σχεδόν σχιζοφρενική προσήλωση στο παρελθόν.
Και φυσικά όλη αυτή η κατάσταση εξυπηρετεί συγκεκριμένες κατηγορίες συμπολιτών μας που με την διαιώνιση της καθυστέρησης και του σκοταδισμού στην Ελληνική επαρχία έχτισαν και συνεχίζουν να χτίζουν καριέρες σε πολιτικό αλλά και επαγγελματικό επίπεδο.
Ο επίλογος των θερινών, "πολιτιστικών" εκδηλώσεων, είναι 8 λέξεις .
ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑΤΡΟ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΚΑΝΕΤΕ ΠΑΝΗΓYΡΙΑ.

Αν αυτό δε λέγεται υποκρισία, πείτε μου πως λέγεται; Αν αυτό δε λέγεται αναισθησία, πειτε μου πως λέγεται;

Όταν υπάρχουν δήμαρχοι που πανηγυρίζουν (!) για την αποτυχία τους, τότε είναι για τα «πανηγύρια» του 15 Αυγούστου… δικαιολογώντας έτσι τουλάχιστον, τους πανηγυρισμούς!!!

ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ είπε...

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ" ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ!!! ΣΗΜΑΙΝΕΙ

ΜΑΡΤΥΡΙΚΗ ΕΞΟΔΟΣ....

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΑΛΛΑ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΘΑ ΤΟ ΘΥΜΗΘΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΜΑΛΙΣΤΑ....

Ανώνυμος είπε...

"ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ"

ΟΙ ΚΥΠΡΙΟΙ ΟΤΑΝ ΞΕΓΕΛΑΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ"ΚΑΙ ΒΡΕΘΗΚΑΝΕ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΗΝ ΞΑΝΑΠΑΘΟΥΝ ΕΓΡΑΨΑΝ ΠΑΝΩ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΒΟΥΝΟΠΛΑΓΙΑ ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
"ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ"
ΠΟΛΛΟΙ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΛΙΓΟΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝΕ ΤΗΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ...

ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΟΜΩΣ ΠΑΛΙ ΞΕΧΑΣΑΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑΝ

ΣΚΕΨΟΥ ΤΩΡΑ .. ΠΟΣΟ "ΕΥΚΟΛΟ ΘΥΜΑ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ!!
ΠΟΥ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΨΕΙΣ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣΕΙΣ...

Ανώνυμος είπε...

Στις σημερινές βάρβαρες συνθήκες της κρίσης, ο δήμος θα πρέπει να αναπροσαρμόσει τις προτεραιότητες του, με στόχο όχι μόνο την ελάφρυνση των συνεπειών της, αλλά να συμβάλει, σε τοπικό επίπεδο, στην διέξοδο απο αυτήν.

Είμαστε εμείς που πιστεύουμε ότι ο δήμος δεν πρέπει να είναι απλός παρατηρητής και διαχειριστής του συστήματος ο δήμος πρέπει να δημιουργήσει δομές κοινωνικής ένταξης και συνοχής, και όχι φιλανθρωπίας.

Θέλουμε ο δήμος και οι υπηρεσίες του να σταματήσουν να είναι μέσο μικροπολιτικών ρουσφετιών, εξυπηρετήσεων και εκμετάλλευσης για ψηφοθηρικούς σκοπούς.

Θέλουμε να σπάσει η παραγωγή των ομόκεντρων κύκλων γύρω απο τον εκάστοτε δήμαρχο και τους αυλικούς του, που απλώνεται σαν λεκές, και περιλαμβάνει τους ίδιους ανακυκλώμενους χειροκροτητές, για ίδιο όφελος.

Θέλουμε ο δήμος να ασχοληθεί σοβαρά με τις βασικές υποδομές στον τόπο που καρκινοβατούν εδώ και πάνω απο 10 χρόνια, καθώς δεν υπήρξε κανένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός.

Αναρτήθηκε απο Υποψιασμένος πολίτης στις

Ανώνυμος είπε...

Πρέπει να ανασχεδιαστεί ο τομέας του πολιτισμού, έτσι που να στηριχτούν περισσότερο οι δυνάμεις που υπάρχουν στους δεκάδες τοπικούς μας συλλόγους.
Να περιοριστούν οι ακριβοπληρωμένες «φιέστες», οι επιλογές του δήμου οφείλουν να είναι μελετημένες, να καλύπτουν όλο τον χρόνο και να αφορούν όλους τους κατοίκους του τόπου.

Χρειάζεται η διοργάνωση Ανοικτών Συνελεύσεων με δεσμευτικές αποφάσεις, που θα αντικαταστήσουν το κακέκτυπο της Επιτροπής Διαβούλευσης, προωθώντας τη συμμετοχή του πολίτη και την Αμεση Δημοκρατία.

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι θα κατηγορηθούμε ότι βάζουμε θέματα που δεν άπτονται των αρμοδιοτήτων του δήμου.
Απαντάμε με μια λαϊκή ρήση:
«όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, 40 μέρες κοσκινίζει».

Ο τόπος χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσης και δέσμευσης,(και όχι, μαζευτήκαμε, ας διοργανώσουμε ένα πάρτι με τους φίλους μας)για το μέλλον του τόπου και των παιδιών μας.

ΡΕΠΟΡΤΕΡ είπε...

Οι του Α.Π.Ο.ΔΗ.ΔΟ πρέπει να είναι εντός των εδράνων της μουσσών του χρόνου.

Μη και γίνει κανένα λάθος; Καήκαμε παιδιά!

Είναι όλοι τους «σούπερ νόβα» της παγκόσμιας πολιτικής σκέψης και πρακτικής, ανεπανάληπτοι λέμε!

Το εκτόπισμα τους μεγάλο! Ρωμαϊκών διαστάσεων πολιτικοί!
Αεροπλανοφόρα (όχι τσέπης, αμερικάνικα!) σε δαχτυλήθρα.
Αδικούνται-πρέπει να βγουν του κατεπείγοντως περιστατικό η περίπτωση τους!
Να γίνει και η αίθουσα του ΔΣ μαγαλύτερη ώστε να χωράνε τα μεγαλεία τους!

Ανώνυμος είπε...

Μία πορεία κρίνεται για τα αρνητικά και τα θετικά της!

Στη ζυγαριά πρέπει να μπαίνουν όλα...
Η διάθεση να βάζουμε στη ζυγαριά μόνο τα κακά και να καταλήγουμε σε «αφορισμούς», δεν οδηγεί πουθενά.
Άλλο πράγμα να ασκείται σε κάποιον κριτική για μία πχ λάθος επιλογή του και άλλο να «ελεεινολογείται» όλη η διαδρομή του.
Εμείς εδώ τι είμαστε; ..Πως μας βλέπουν;
θα το πω στο χύμα είμαστε κάποιοι «αληταράδες» που προσπαθούμε να παρουσιάσουμε τους άλλους «ως κάτι που δεν είναι» ή «ως κάτι που θέλουμε να είναι».
Έτσι μας βλέπουν να ξέρετε!..
Η ελευθεριότητα της γραφής «αφού μπορώ ..γιατί όχι! ..θα το γράψω! ..χέστηκα για το αποτέλεσμά του μωρέ!» με βρίσκει αντίθετο.

Author Details