Το "άνοιγμα" κλειστών επαγγελμάτων που... κλείνουν περισσότερο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, προσπαθεί εδώ και χρόνια να επιβάλει την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων στη χώρα μας, κίνηση που διαχρονικά σκοντάφτει στις αντιδράσεις των θιγομένων, που έχουν επιβάλει μία ιδιότυπη ¨ομηρία¨ στην ελληνική κοινωνία, και βέβαια σε βάρος της οικονομίας και του κόστους των υπηρεσιών.




Η δυσμενή εξέλιξη των δημοσιονομικών μεγεθών της χώρα, υποχρεώνει τη κυβέρνηση να κάνει τα πρώτα, δειλά, βήματα προς την κατεύθυνση που της επιβάλουν οι δανειστές της. Ήδη οι τεχνοκράτες που ετοιμάζουν το συμφωνητικό για τα νέα μέτρα έναντι του πακέτου βοηθείας, εξετάζουν τη κατάσταση σε μία σειρά από επαγγέλματα και υπηρεσίες.



Η κυβέρνηση, σε μία προσπάθεια να αποδείξει ότι θέλει και μπορεί έφερε σε δημόσια διαβούλευση, μέσω του Υπουργείου Υποδομών, ένα νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών με φορτηγά και βυτιοφόρα



Δυστυχώς, το υπό συζήτηση νομοσχέδιο του κ Ρέππα, όχι μόνο δεν απελευθερώνει την αγορά των μεταφορών, αλλά τα κλείνει περισσότερο, με διαδικασίες που ταιριάζουν σε πρακτικές εξοργιστικού κρατικού παρεμβατισμού. Εξάλλου, εύγλωττη είναι η ικανοποίηση των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίων μεταφορών, που βλέπουν ότι εξασφαλίζουν τον συντεχνιακό τους πλούτο, ακόμα περισσότερο.



Σύμφωνα με τα σχέδια της κυβέρνησης, προγραμματίζει και περαιτέρω άνοιγμα (;) μιας σειράς επαγγελμάτων, που θα τεθούν στην διυπουργική επιτροπή, τη σύγκληση της οποίας θα ακολουθήσει διαβούλευση για κάθε ένα από τους κυριότερους αυτούς κλάδους.

Οι κλάδοι που ελπίζουν να έχουν την ίδια αντιμετώπιση με των οδικών μεταφορών, είανι:



Ταξί

Στόχος θα είναι η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω αλλαγής του συστήματος αδειοδότησης, με διαχωρισμό των ταξί ανάλογα με τη χρήση τους (μέσω κλήσης, πιάτσας ή ελεύθερης επιλογής πελατών). Επίσης εξετάζεται η παροχή κινήτρων για την δημιουργία εταιρειών ταξί αναλόγων με αυτές που υπάρχουν σε άλλες χώρες.



Φαρμακεία

Στον συγκεκριμένο κλάδο οι αλλαγές θα είναι λιγότερο εντυπωσιακές σε σχέση με άλλα κλειστά επαγγέλματα καθώς θα συνίστανται σε άρση του πληθυσμιακού κριτηρίου για τη χορήγηση άδειας και των περιορισμών του Ν. 1963/91 για την εμπορική λειτουργία του φαρμακείου, σύμφωνα με τον οποίο ο φαρμακοποιός «δεν θα πρέπει να εξυπηρετεί τον εμπορικό θεσμό του ελεύθερου ανταγωνισμού, ο οποίος στα άλλα επιστημονικά-εμπορικά επαγγέλματα, αν δεν αποτελεί πρωταρχικό στοιχείο, είναι συνήθης εμπορική τακτική».



Βενζινάδικα

Αναφορικά με τα πρατήρια καυσίμων, προγραμματίζεται αρχικά η δυνατότητα δημιουργίας σημείων πώλησης υγρών καυσίμων και από τα σούπερ μάρκετ, τα οποία έχουν ήδη προσφύγει κατά του υφιστάμενου περιορισμού και στη συνέχεια η πλήρης απελευθέρωση στη διάθεσή τους.



Συμβολαιογράφοι

Στο στόχαστρο προς αλλαγές τίθενται οι ειδικές εξετάσεις απόκτησης άδειας εργασίας και η υποχρέωση κάθε νέου συμβολαιογράφου να κληρονομήσει το χαρτοφυλάκιο κάποιου παλαιότερου..



Οπτικά

Βασικός περιορισμός στα καταστήματα οπτικών ειδών είναι η υποχρέωση από τον νόμο να ιδρύονται καταστήματα μόνο από φυσικά πρόσωπα τα οποία θα κατέχουν τουλάχιστον το 50% της επιχείρησης, κάτι που σημαίνει πως όποιος θέλει να συμμετέχει και σε δεύτερο κατάστημα «κρύβεται» πίσω από την άδεια άλλου φυσικού προσώπου.



Αρτοποιεία

Συζητείται να αρθεί η απαγόρευση που έχει επιβληθεί στα εσωτερικά αρτοποιεία των σούπερ μάρκετ ως προς τη χρήση της νωπής ζύμης.

Ναυτικοί



Εδώ, διακυβέβευται η άρση του περίφημου καμποτάζ, δηλαδή της υποχρέωσης κάθε πλοιοκτήτη που διενεργεί κυκλικούς πλόες στα ελληνικά χωρικά ύδατα να απασχολεί Έλληνες ναυτικούς στο πλήρωμα.



Το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας προσανατολίζεται στο να αλλάξει την υποχρέωση της σημαίας του σκάφους που διενεργεί κυκλικό ταξίδι εντός Ελλάδος από ελληνική που είναι υποχρεωτικά να μπορεί να είναι και «κοινοτική», που θα μετατρέπει το καθεστώς εργασίας των ναυτικών που θα απασχολούνται με αυτό της χώρας της σημαίας.


http://www.hbnews.gr/permalink/31143.html
Share on Google Plus

About kalimerisnikos

Author Details