Αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων



Με νέα αύξηση των ασφαλίστρων των αυτοκινήτων στους πρώτους μήνες του 2010, η οποία θα κυμαίνεται πάνω από 10%, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν την έλλειψη κεφαλαίων, εν όψει της εφαρμογής της συμφωνίας Solvency ΙΙ- που θεσπίζει αυστηρότερους κανόνες κεφαλαιακής επάρκειας-,
 αλλά και το υψηλότερο κόστος αντασφάλισης των κινδύνων που οι ίδιες ασφαλίζουν. Παράλληλα όμως η αλλαγή στη νομοθεσία της οδικής βοήθειας αναμένεται να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τα ασφαλιστικά συμβόλαια και δεν αποκλείεται η συνολική αύξηση να υπερβεί και το 20%. Το σύνολο των ασφαλιστικών εταιρειών έχει αποδυθεί σε αγώνα δρόμου για την προσέλκυση των λεγομένων «καλών πελατών», δηλαδή εκείνων των οδηγών ΙΧ που δεν έχουν ζημιές ή έχουν εξαιρετικά περιορισμένες, προκειμένου να περιορίσουν τους κινδύνους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2010 θα είναι η δεύτερη χρονιά των υψηλών ασφαλίστρων. Η εφετινή αύξηση, που υπερέβη το 15%, αποδόθηκε στην εφαρμογή της σχετικής κοινοτικής οδηγίας με την οποία αυξήθηκαν από τον περασμένο Ιούνιο τα κατώτατα όρια των αποζημιώσεων για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές σε 500.000

ευρώ και σε 100.000 ευρώ αντιστοίχως.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις κύκλων της αγοράς, το «τσουνάμι» των ανατιμήσεων στα ασφάλιστρα κυρίως των αυτοκινήτων δεν πρόκειται να περιοριστεί στο 2010, αλλά θα συνεχιστεί και στα αμέσως επόμενα χρόνια, με στόχο να προσεγγιστεί ο ευρωπαϊκός μέσος όρος των ασφαλίστρων.

Εκτός όλων των άλλων, τούτο συμβαίνει και για έναν ακόμη πιο ουσιαστικό λόγο: Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης παρατηρείται μείωση - η οποία θα είναι ακόμη μεγαλύτερη το 2010 και το 2011- στην παραγωγή του κλάδου ζωής, την οποία κατά βάση στηρίζει η παραγωγή ασφαλίστρων των νοσοκομειακών καλύψεων. Ετσι ύστερα από χρόνια ο κλάδος του αυτοκινήτου έγινε και πάλι «λοκομοτίβα» στην ανάπτυξη της αγοράς, μέσω του οποίου επιχειρείται να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ρευστότητας, αλλά και η αποκόμιση κερδών για την ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας των εταιρειών.

Αναφορικά πάντως με τον επόμενο χρόνο οι αυξήσεις θα είναι μεγαλύτερες από το 10%, χωρίς την κάλυψη της οδικής βοήθειας, ενώ οι ως τώρα εταιρείες «χαμηλού ασφαλίστρου» προχωρούν σε ανατιμήσεις κατά πολύ υψηλότερες των μεγάλων εταιρειών της αγοράς, με στόχο να καταστήσουν κερδοφόρο την παραγωγή τους.
Πηγή: Το Βήμα
Share on Google Plus

About kalimerisnikos

Author Details