Ο παλιός χρόνος φεύγει και ελπίζω να πάρει μαζί του όλες τις ψεύτικες υποσχέσεις για μια καλύτερη ζωή. Εύχομαι η καινούργια χρονιά να είναι σύμμαχος μιας μεγάλης επανάστασης για μια ζωή ανθρώπινη πάνω απ’ όλα.

Τον Μάρτιο στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας Δομοκός - Τρίκαλα

Όπως είναι γνωστό, με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης στα τέλη του 2013, όταν το Ελληνικό Δημόσιο ανέλαβε όλα τα ρίσκα παραχωρησιούχων και τραπεζών για όλα τα έργα παραχώρησης, αφαιρέθηκαν τα κομμάτια του έργου Λαμία - Ξυνιάδα και από τα Τρίκαλα έως τη σύνδεση του οδικού άξονα με την Εγνατία οδό, 10 χιλιόμετρα δυτικά των Γρεβενών, τα οποία βαφτίστηκαν "αναβαλλόμενα".
ον Μάρτιο αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το ενδιάμεσο, «τυφλό» κομμάτι του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας, από την Ξυνιάδα λίγο πριν από τον Δομοκό έως τα Τρίκαλα, μήκους 79 χιλιομέτρων, ενώ η πλήρης ολοκλήρωσή του τοποθετείται τον Αύγουστο του 2017. Η παράδοση αυτού του κομματιού φέρνει και τη λειτουργία δύο σταθμών διοδίων: στους Σοφάδες του νομού Καρδίτσας με αντίτιμο διοδίου για τα Ι.Χ. 3,10 ευρώ και στα Τρίκαλα με αντίτιμο 1,95 ευρώ.
Όπως είναι γνωστό, με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης στα τέλη του 2013, όταν το Ελληνικό Δημόσιο ανέλαβε όλα τα ρίσκα παραχωρησιούχων και τραπεζών για όλα τα έργα παραχώρησης, αφαιρέθηκαν τα κομμάτια του έργου Λαμία - Ξυνιάδα και από τα Τρίκαλα έως τη σύνδεση του οδικού άξονα με την Εγνατία οδό, 10 χιλιόμετρα δυτικά των Γρεβενών, τα οποία βαφτίστηκαν «αναβαλλόμενα».
Παράλληλα τα διόδια από τον σταθμό της Αγίας Τριάδας στις Θερμοπύλες και αυτά από τον σταθμό Μαυρομαντήλας, λίγο πριν από τη Στυλίδα, εισπράττονται εδώ και καιρό από την Κεντρική Οδό, καθώς στη σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνονται και τα 57 χιλιόμετρα της εθνικής οδού (ΠΑΘΕ) από τη Σκάρφεια έως τις Ράχες Φθιώτιδας, τα οποία είχαν κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή (Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), με αφορμή ξενάγηση δημοσιογράφων στα υπό εξέλιξη έργα, στο κομμάτι Ξυνιάδα - Τρίκαλα έως τα τέλη Σεπτεμβρίου έχει κατασκευασθεί το 85,34%, ενώ ακόμη εκκρεμούν απαλλοτριώσεις σε ποσοστό 12,2%. Αυτές εντοπίζονται κυρίως στα πρώτα 5 χλμ. στην περιοχή της Ξυνιάδας και για τις ανάγκες των εργασιών έχουν ενοικιαστεί 800 στρέμματα.
Σε περίπτωση που δεν έχουν γίνει οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις μέχρι τον Μάρτιο, σχεδιάζεται στα πρώτα 5 χλμ. να δοθεί ο ένας κλάδος σε διπλή κυκλοφορία. Το συνολικό κόστος κατασκευής αυτού του κομματιού ανέρχεται στα 420 εκατ. ευρώ. Ο ανισόπεδος κόμβος Ξυνιάδας θα συνδεθεί με την παλαιά εθνική Λαμίας - Λάρισας με την κατασκευή οδού μήκους 7,5 χλμ.
Το πρώτο κομμάτι του οδικού άξονα Ε65, από την εθνική οδό στο ύψος περίπου των Θερμοπυλών, που παρακάμπτει τη Λαμία, έως την Ξυνιάδα, μήκους 32 χλμ., θα αναλάβει με απευθείας ανάθεση ο ίδιος κατασκευαστής.
Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και αναμένεται η έγκρισή του από την Ε.Ε. Όμως και εδώ εκκρεμούν απαλλοτριώσεις που δυσκολεύουν τις κατασκευαστικές εργασίες σε 14 χλμ. Το κόστος κατασκευής λογαριάζεται σε 310 εκατ. ευρώ περίπου. Θολή είναι η εικόνα για το βόρειο τμήμα του οδικού άξονα, περί τα 70 χλμ., από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία. Σύμφωνα με την ενημέρωση, στα πρώτα 25 χλμ. από τα Τρίκαλα έως τα Γρεβενά η πρόοδος κατασκευής είναι στο 40%. Από το 136 χλμ. έως την Εγνατία προτείνεται νέα χάραξη.

Λ.ΣΤ.
πηγη αυγή
Share on Google Plus

About kalimerisnikos

Author Details