Σε μάντρες αυτοκινήτων έχουν μετατραπεί οι τράπεζες


Ξεπέρασαν τις 25.000, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, οι κατασχέσεις αυτοκινήτων από τράπεζες τον τελευταίο χρόνο, ενώ το πολύ χαμηλό αγοραστικό ενδιαφέρον έχει αντίκτυπο στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, όπου αυξάνονται οι πτωχεύσεις.
Τα αυτοκίνητα φυλάσσονται σε μεγάλες μάντρες στα Μεσόγεια και στην επαρχία, χωρίς εταιρικές πινακίδες ή άλλη ένδειξη που να περιγράφει περί τίνος πρόκειται, πριν
 οι τράπεζες τα βγάλουν σε πλειστηριασμό για να τα πουλήσουν. Ενδεικτικά, ένα αυτοκίνητο κατασχεμένο, ηλικίας δύο ετών, μπορεί να πωληθεί από 30% έως 50% κάτω από την τιμή που είχε ως καινούργιο.

Και ενώ αυξάνεται ο αριθμός των κατασχέσεων, οι πωλήσεις στην αγορά μειώνονται, αφού τα δάνεια που εγκρίνουν οι τράπεζες είναι πλέον με το σταγονόμετρο. Αντιμέτωπες με τον κίνδυνο νέων επισφαλειών, και έχοντας φορτωθεί με έναν τεράστιο στόλο κατασχεμένων αυτοκινήτων, οι τράπεζες απορρίπτουν πλέον 8 στις 10 αιτήσεις για χορήγηση νέου δανείου.
Ως συνέπεια, και σε συνδυασμό με την αναστολή εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης που θα έδινε μεγάλη ανάσα στην αγορά, οι πωλήσεις αυτοκινήτων δείχνουν μείωση 40% τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση (επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), με την πραγματική όμως ζήτηση να έχει πέσει ακόμη περισσότερο. «Οι παραγγελίες για καινούργια οχήματα έχουν υποχωρήσει τουλάχιστον 50% σε σύγκριση με πέρσι», σημειώνει ο Γιάννης Ιακωβίδης, γενικός γραμματέας του Συνδέσμου. Τραπεζικές πηγές αναφέρουν ότι ήδη, μόνο στην Αττική, από τις συνολικά 5.500 εμπορικές επιχειρήσεις αυτοκινήτου (ντίλερ, εκθέσεις, αξεσουάρ), 1.500 έχουν βάλει λουκέτο τον τελευταίο χρόνο, αφού τα έσοδά τους μειώθηκαν κατά πολύ.

Πάντως, την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης εξετάζει η κυβέρνηση για το 2010, ίσως για τον Απρίλιο, αφού τα υπουργεία Οικονομικών, Yποδομών και Περιβάλλοντος μελέτησαν την έρευνα του IOBE στην οποία παρουσιάζονται τα οικονομικά οφέλη που πιθανόν να αποκομίσει το κράτος..
Το σενάριο των αρμοδίων υπουργείων, θα προβλέπει ότι εάν ο ιδιοκτήτης παλαιού οχήματος αντικαταστήσει το παλαιό με κάποιο καινούργιο. η επιδότηση αντικατάστασης θα είναι από 1.000 έως 2.000 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό αλλά και τις εκπομπές ρύπων του νέου αυτοκινήτου τα οποία θα αφαιρούνται από τα Tέλη Tαξινόμησης κατά τη διαδικασία εκτελωνισμού του καινούργιου IX.
http://www.hbnews.gr/index.php/permalink/20325.html
Share on Google Plus

About kalimerisnikos

Author Details